Ekosystém je definovaný ako biologické spoločenstvo interagujúcich organizmov. Z technického hľadiska to znamená skupinu zariadení so softvérom na vytvorenie jednej siete na spoluprácu. Mnoho spoločností to používa na vytvorenie „rodiny“ produktov, ale žiadna spoločnosť ho nezvládla ako Apple so systémom Apple Ecosystem.
Ekosystém je niečo, čo priťahuje spotrebiteľov, aby kupovali viac produktov, aby mohli súčasne pracovať. Všetko to začína iPhonom. Zakúpite si svoj úplne nový iPhone, naraz máte iPad, Mac, Apple TV, Apple Watch, AirPods a v poslednom rade aj HomePod. Prečo? Na trhu by mohli byť rôzne ďalšie výrobky, ktoré sú lepšie a lacnejšie. Ak produkt Apple odpojí používateľa od používania mnohých výnimočných produktov od spoločností tretích strán, väčšinou preto, že produkty tretích strán zvyčajne nie sú kompatibilné s produktmi Apple.
Softvér ako iCloud, Airplay a Airdrop nám umožňuje spustiť úlohu na jednom zariadení a pokračovať v ňom na inom. Napríklad na svojom počítači Mac spustíte dokument Pages, ale musíte opustiť dom, pokračovať v ňom na zariadeniach iPhone vďaka súborom iCloud a aplikáciám na viacerých platformách.
Dobrým prípadom sú AirPods, odstránenie konektora pre slúchadlá na iPhone 7 povzbudilo používateľov, aby si kúpili AirPods. Plynulosť nastavenia tiež vytvára dopyt po bezdrôtových slúchadlách, ako aj plynulosť používania v ekosystéme. AirPods používajú čip W1, ktorý umožňuje AirPods automaticky sa pripájať k akémukoľvek zariadeniu na jednom účte iCloud.
Rodiny zariadení alebo „ekosystémov“ vytvárajú pocit konzistencie a ľahkosti v živote spotrebiteľov a väčšinou sa Apple snaží zaujať a podporiť spotrebiteľa. Kúpite si iPhone a zrazu máte inteligentné hodinky, inteligentný reproduktor a špičkový prenosný počítač. Je to dobré pre spotrebiteľa? Udržuje nás v spojení a šťastných, alebo nás prinúti utrácať viac peňazí?
Zdroj: applemagazine