1. augusta 2019 – spoločnosť Spotify oznámila, že dosiahla 110 miliónov platiacich zákazníkov.
Toto číslo sa medziročne zvýšilo o 31%, keďže viac spotrebiteľov prechádza na svoju prémiovú službu, aby sa vyhlo reklamám, ktoré sa hrajú medzi každým párom skladieb na bezplatnej verzii Spotify.
Tento údaj predstavuje 110 miliónov v porovnaní so 60 miliónmi platiacich zákazníkov Apple Music na celom svete.
„Dokončili sme Q2 s 108 miliónmi Prémiových účastníkov po celom svete, medziročne o 31%.“ uviedol Spotify vo vyhlásení.
„Príjem z našej dvojročnej kampane bol v súlade s našimi očakávaniami, mesačný nárast klesal postupne aj medziročne na rekordne nízku hodnotu 4,6% a náš percentuálny podiel zisku z hrubých reklám sa medziročne znova zrýchlil.
Je dôležité si uvedomiť, že údaje spoločnosti Spotify zahŕňajú aj zákazníkov v propagačných obchodoch.
Spoločnosť pravidelne ponúka premium účet za 0,99 dolárov mesačne počas troch mesiacov pre nových zákazníkov.
To znamená, že priemerný príjem spoločnosti na používateľa (ARPU) je len 4,86 EUR (5,42 USD).
„Naše publikum podcastov vzrástlo medziročne o viac ako 50% a od začiatku roka sa takmer zdvojnásobilo. Náš tím pre obsah naďalej vyhľadáva a podporuje pútavé materiály v širokej škále žánrov a geografických oblastí. V Q2 sa v USA uviedlo na trh niekoľko originálnych alebo exkluzívnych titulov.“
„Okrem toho sme ohlásili viacročné partnerstvo s prezidentom Barackom Obamom a produkčnou spoločnosťou Michelle Obama, Higher Ground, s cieľom vyrábať exkluzívny obsah pre platformu Spotify.
Dávate prednosť Spotify pred Apple Music alebo naopak?
Zdroj: 9to5mac